Dag 2: Highway 1

28 augustus 2016 - Santa Maria, California, Verenigde Staten

Het is nu zondagochtend 28 augustus vroeg in de ochtend. We zijn opnieuw erg vroeg wakker. Gisteren zijn we gestart met een heerlijk ontbijtje in het hotel. We hebben zelf een wafel gemaakt. Zo'n apparaat als hier wil ik thuis ook wel, mmm. Direct na het ontbijt, rond 7 uur, zijn we via Half Moon Bay de Highway 1 opgereden. Onze eerste stop was bij Tunitas Creek Beach. Niet echt bekend, maar we zagen enkele surfers bij een auto staan en werden toch nieuwsgierig hoe het strand daar zou zijn. Via hen kwamen we erachter hoe we op het strand moesten komen. Dat was nog best een avontuur, maar leuk om even gedaan te hebben.

We zijn vervolgens verder gereden naar een natuurpark waar we zee-olifanten zouden kunnen zien. Helaas was het pad nog gesloten. Toen we terugreden naar de ingang van het park, was de ranger er en konden we er in. Het bleek alleen dat het nog best een stuk lopen was. De ranger wist ons te vertellen dat ergens anders langs Highway 1 ook zee-olifanten te zien zijn, op een plek direct aan de weg. Makkelijke keuze dus, doorrijden maar.

We besloten verderop de 17-Miles Drive te doen. Dit is een route door een gebied met voornamelijk golfbanen en superdure huizen. Onze reisgids beschrijft dit als een miljardairsenclave en dat was echt te zien! We keken onze ogen uit.

Op deze route en de rest van Highway 1 hadden we fantastisch mooie uitzichten en af en toe stopten we voor een mooi plaatje. Helaas bleek een deel van het gebied geteisterd geweest te zijn door bosbranden. Overal stonden borden met: Thank you firefighters! Je zag de dankbaarheid van de bewoners echt terug. En terecht! Er is maar één weg, dus het zal ontzettend angstig geweest zijn. Je zal maar ingesloten zitten. Heftig!

Op een gegeven moment kwamen we bij het Julia Pfeiffer State Park. Dit stond op ons lijstje om sowieso te zien, omdat hier een waterval is. De waterval zelf was niet heel spectaculair, maar het totale plaatje was echt super! De waterval komt uit op het strand in een soort van baaitje met heel blauw water en rotsen. Het leek wel Hawaï!

Uiteindelijk kwamen we langs Piedras Blancas. Daar lagen ze dan, enorme zee-olifanten en ook wat zeehondjes. Allemaal even lui. Ze lagen erg dichtbij. Leuk om te zien!!

In Morro Bay hebben we getankt (koopie!). Ook boekten we vanaf daar een hotel een stadje verderop, Santa Maria. Daar waren de hotels nog een klein beetje betaalbaar. In het begin van het stadje zagen we stockcar-races. We hebben nog heel even gekeken vanaf een heuvel. Wat een snelheid en een lawaai!

Rond 18 uur waren we in het hotel. We zijn nog even naar de Walmart gereden en hebben daarna heerlijk gegeten bij Red Lobster. Gelukkig deelden we ons gerecht, want het was ongelooflijk veel! Een voorgerecht hadden we niet eens hoeven nemen.

Om 21.30 waren we in het hotel en we zijn direct gaan slapen. Morgen is er weer een dag.

1. Pia Wedda:
    28 augustus 2016
    Fijne vakantie gewenst.
  2. Marion:
    28 augustus 2016
    Leuk om jullie verhalen te lezen! Heel veel plezier! :) Genieten!
  3. Inge:
    29 augustus 2016
    Leuk om te lezen! Leuke foto's