Dag 12 en 13: van Las Vegas naar Mammoth Lakes

7 september 2016 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Terwijl ik deze blog schrijf, rijden we naar Mammoth Lakes, onze overnachtingsplek. Met $ 100,- winst door te gokken in het casino gaan we naar onze volgende bestemming: Yosemite National Park. Tot ons grote verdriet hebben we Las Vegas moeten verlaten ;) Fremont Street, de shoppingmalls, The Strip met alle waanzinnige hotels & casino's, ons hotel New York New York en vooral onze 'luxury suite' waren fantastisch! Eigenlijk waren vier nachten Vegas, waarvan twee in hotel New York New York, te kort. Een goede reden om nog eens terug te gaan.

Gisteren zijn we nog naar een andere mall geweest. Deze was overdekt (dus airco!) en het was hier veel rustiger en relaxter. We hebben nog wat dingetjes gekocht, daarna gerelaxt in onze suite (dat ik dat nog eens mag zeggen haha), en later op de middag zijn we the Strip gaan verkennen. In één van de winkelcentra zat een Victoria's Secret en een Lush, dus daar heb ik me wel even vermaakt.

Met zere voeten kwamen we terug in het hotel. We hebben heerlijk gegeten aan een heel leuk barretje. Uiteraard zijn we daarna nog even in onze jacuzzi gegaan. We sloten de avond af met nog één klein rondje Strip en een paar drankjes. Vanmorgen ontbeten we met lekkere zoete bakseltjes van een bakker (denk: appelkanjer en koffiebroodje met fruit, mmm).

Later op de avond

Inmiddels is het een uur of 20.30. We kwamen eind van de middag in ons hotel aan en zijn zonet nog even naar de Mammoth Lakes gereden. Vlak ervoor schudde het hotel een klein beetje. We hebben een grote kamer met een vide en voelden vooral het dak heen en weer bewegen. Heel apart gevoel! We lazen net dat dit een kleine aardbeving was van 3.3, vlakbij de plaats waar we verblijven.

Mammoth Lakes is een wintersportgebied met veel bos, bergen, verschillende meren én een kans om beren te zien. Helaas hebben we geen enkele beer gespot.

Morgen rijden we zo vroeg mogelijk, direct na het ontbijt, naar Yosemite. Via de Tioga Road, één van de mooiste routes deze vakantie, zijn we ongeveer 2,5 uur onderweg om in het laatste nationale park aan te komen. Als we terug in San Francisco zijn, plaatsen we weer een update!

Foto's vanaf Las Vegas zetten we er de komende dagen op!