Ready for take-off!

26 augustus 2016 - San Carlos, California, Verenigde Staten

Vandaag begon de dag om 3 uur 's nachts. Bloedheet was het, terwijl we opstonden en ons klaarmaakten om naar Schiphol te gaan. Het was buiten nog 20 graden en de temperatuur liep onderweg al snel op. Alles verliep zeer soepel op Schiphol. Tijdens het wachten bij de gate, liep heel toevallig Floortje Dessing langs. Ze zat bij ons in het vliegtuig. Ze vloog vast business class, want ze was snel verdwenen. Gelijk heeft ze!

We vertrokken een uurtje later dan gepland. Rond 10.45 uur. We wisten dat er nog iemand anders naast ons zou zitten en waren grapjes aan het maken wie het zou zijn. En wat denk je? De allergrootste, dikste vrouw van het vliegtuig. Hebben wij weer. Gelukkig ben ik niet zo groot en viel het uiteindelijk mee. Ik denk dat het voor haar veel erger was.

Ondanks de vertraging kwamen we wel rond de geplande tijd aan. Het was dus maar 9,5 uur vliegen!

Snel door de douane, dachten we. Helaas stond ik net bij de verkeerde computer, want m'n vingerafdrukken deden het niet. Jeroen dacht natuurlijk dat ik het land niet in mocht. Haha grapje! Gelukkig kreeg de vriendelijke, dit keer niet boos kijkende, meneer de computer weer aan de praat.

En door! Door naar de autoverhuurder, waar de verkoper uiteraard extra verzekeringen en upgrades ging aansmeren. Daar waren we al voor gewaarschuwd, dus we trapten er niet in. We kozen een vette bak (zie foto) en reden naar ons eerste hotel vlak onder San Francisco. Een keurig motelletje. Van buiten zoals op tv, de kamer van binnen dikke prima! Inmiddels was het 15 uur 's middags en in Nederland dus 12 uur 's avonds. Dus eerst maar even chillen op de kamer en deze blog alvast beginnen te schrijven.

We zijn daarna boodschappen gaan doen bij een supermarkt vlakbij en keken weer onze ogen uit. 30 soorten oreo-koekjes (en vele andere), 20 grote diepvriezen vol ijs, enorme hoeveelheden kant en klaar vlees (denk kip en spareribs), maar bij deze supermarkt ook veel vers vis, vlees en fruit. Wij vinden boodschappen doen in Duitsland al leuk, maar hier is het helemaal een uitje.

Na een hapje te hebben gegeten zijn we moe op ons bed geploft in de hotelkamer. We gaan nog even tv kijken, de route van morgen bepalen en dan eindelijk slapen. Eén ding is zeker, we gaan morgen de wereldberoemde Highway 1 rijden van San Francisco naar Los Angeles. In 2012 deden we dit met de camper, maar dan andersom. Deze richting schijnt mooier te zijn en we hopen met de auto vaker te kunnen stoppen.

Waar we precies gaan overnachten weten we nog niet. Wordt vervolgd...

1. Kim:
    Yeah!! Oreo koekjes
    Plezier! X
  2. Linda:
    27 augustus 2016
    Klinkt al fantastisch! Heel veel plezier!
  3. Rudy en marzena:
    Gelezen hoor .
    Nog een fijne dag
  4. Heini en jantje:
    27 augustus 2016
    Veel plezier en geniet er van
  5. Annemiek:
    8 september 2016
    Jij lust toch geen oreo?