Dag 3 en 4: van Santa Barbara naar El Centro

29 augustus 2016 - El Centro, Verenigde Staten

We hebben twee drukke dagen achter de rug. Ik denk dat we aan vakantie toe zijn als we weer thuis zijn ;)

Zondag zijn we via Santa Barbara naar Venice in Los Angeles gereden. Santa Barbara is een heerlijk stadje. We hebben rondgelopen op de 800 meter lange pier, waar veel mensen aan het vissen waren. Het was echt perfect weer, zonnetje en een beetje wind (zo'n 23/24 graden). Daarna wilden we downtown verkennen, maar dat was helaas nog best ver. Dus toch maar weer in de auto gestapt. Al snel werd het erg druk op de weg. In Los Angeles rijd je urenlang op een zes-baansweg om op je bestemming te komen. Je mag elkaar links en rechts inhalen, dus dat is flink chaotisch.

In Venice aangekomen hadden we tegen de verwachting in snel een parkeerplaats gevonden. Er ging net iemand weg. Wat een geluk!

Venice hebben we in 2012 niet gezien, want daar kun je met de camper niet zo makkelijk komen. Toen bezochten we Santa Monica met de wereldberoemde pier en hebben we de rest van de stad bekeken met een hop on hop off bus.

Venice staat bekend om de kanalen en bruggen. Erg gezellig en prachtige huizen. Het deed een klein beetje denken aan Giethoorn, maar dan wel met een tropisch sfeertje en veel mooiere huizen.

Waar Venice verder om bekend staat is Muscle Beach, veel spierbundels die op het strand aan het fitnessen zijn. Daarnaast zijn er veel activiteiten, winkeltjes en kunstenaars/artiesten. Gezellig en erg druk. Ook duur! Een klein bakje fruit kostte ons $ 8,-. Ach, het is vakantie.

We hadden gepland om in LA te overnachten, maar omdat San Diego nog maar twee uur rijden was, zijn we direct doorgereden.

In San Diego is veel te doen en we wisten niet goed waar we moesten beginnen. Vanochtend besloten we naar Seaworld te gaan. De show met de orka's was het hoogtepunt. Gave beesten hoor! De rest van het park is ook leuk. Het is een combi van een attractiepark en een soort Dolfinarium. We zijn bijvoorbeeld in de wildwaterbaan gegaan. Wat denk je? Kletsnat! Maar niet erg met het mooie weer. Rond 14 uur zijn we het park uitgegaan en de rest van de middag hebben we gechillt op het strand en in het direct ernaast gelegen Mission Bay Park. Jeroen heeft zelfs nog even gesurfd. Tenminste, een poging tot :p

Rond 17 uur zijn we naar El Centro gereden. Een stadje in het binnenland, aan de Mexicaanse grens. Dit is op twee uur rijden van San Diego. Het is nu 20.30 en het is nog 43 graden! Wat een verschil met de afgelopen twee dagen. Morgen begint onze trip naar de Grand Canyon. Jeeej!

Ps. De foto's van Venice en San Diego volgen nog!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Linda:
    30 augustus 2016
    Klinkt allemaal weer heerlijk!! Leuk om te lezen..
  2. Marijke:
    30 augustus 2016
    Zowel in Santa Barbara als San Diego geweest, wat tof!!
  3. Inge:
    30 augustus 2016
    Leuk leuk! Maar wat heet daar benieuwd naar de foto's, genietse verder xx