Dag 14 en 15: van Yosemite naar San Francisco

9 september 2016 - San Francisco International Airport, Verenigde Staten

Wij zijn begin van de avond in San Francisco aangekomen. Vooral gisteren hebben we erg veel gereden. Van 8 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds. Het was wel de dag waarop de natuur op z'n mooist was. Geweldig!

Vanaf Mammoth Lakes hebben we de Tioga Pass gereden. We zijn vaak gestopt, omdat het onderweg zo mooi was. Rond 11 uur waren we in Yosemite Valley, waar we een (voor ons doen) korte hike hebben gedaan. Direct toen we de auto uitstapten liepen er vier hertjes op een paar meter afstand. Vader, moeder en twee kleintjes. Dat is zo mooi aan Yosemite. Je loopt in de bossen tussen enorme bergen/rotsen en regelmatig kom je allerlei dieren tegen, zoals hertjes en eekhoorntjes.

Om 14 uur stapten we weer in de auto om onze weg te vervolgen naar Glacier Point. Dit is één van de mooiste (helaas ook het verste) uitzichtpunten van Yosemite. Vanaf hier kun je de Half Dome zien (beroemde rots) en de watervallen Vernall Falls en Nevada Falls. Wel ver weg, maar toch! De Vernall Falls hebben we van dichtbij gezien, dus het was leuk om de waterval nu vanaf een andere kant te bekijken.

We waren van plan te overnachten in Merced, twee uur vanaf Yosemite. Dit stadje leek ons niet fantastisch en had weinig hotels. We zijn maar doorgereden naar Sacramento. In de buurt zitten twee bekende wakeboardbanen en één ervan heeft Jeroen uiteraard vandaag nog even uitgeprobeerd. Ging mooi!

Vanavond en morgen slapen we in hotel Villa Montes in San Francisco. Het is geen New York New York ;) maar het is wel een heel fijn hotel. We hebben gegeten bij IHOP (International House of Pancakes) waar ik crêpes met aardbeien en Jeroen een hamburger heeft gegeten. Mmmm..

Morgen gaan we San Francisco verkennen. Het laatste weekend van onze roadtrip is alweer aangebroken. De foto's van Las Vegas en Yosemite staan er nu ook op!

Tot snel! xxx

1. Kim:
    10 september 2016
    Hele mooie foto's! Wauw!
  2. Pia Wedda:
    10 september 2016
    Prachtige foto's en wat een hotel!!!!
    En de natuur, schitterend, fijne tijd nog.