Dag 7, 8 en 9: van GC, Page, Bryce naar LV

3 september 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Jeeeeej! We zijn er. In het (te) gekke Las Vegas. Net heerlijk gegeten bij Panda Express, dichtbij ons hotel. Dit is een Fast Food keten met Chinees eten. Wij waren er nog nooit geweest, maar het was de moeite waard. Het was een soort Chinees buffet met verschillende soorten kip, garnalen, loempia's etc. Een welkome afwisseling van het andere eten.

De afgelopen dagen hadden we geen goed internet en niet veel tijd om de blog bij te werken, dus nu alsnog een update over de afgelopen dagen. Uiteraard vooral ook eigenbelang ;) Zo kunnen we later nog even teruglezen wat we hebben gedaan en beleefd.

Afgelopen donderdag hebben we na het ontbijt nog even de Grand Canyon bekeken. Nu niet met een zware hike, maar gewoon vanuit de uitzichtpunten waarbij het uitzicht minstens zo mooi is. We hebben daarna onze weg vervolgd naar Page. Ook onderweg waren er nog verschillende plekken waar we uit de auto zijn gegaan om canyons te bekijken. Vanuit de auto hebben we zelfs nog twee coyotes gezien, die langs de weg liepen.

Voor Page stond de Horseshoe Bend op ons lijstje om nog eens te zien. Omdat er dit keer wat bewolking was, was het water van de Colorado-river minder blauw dan de vorige keer. Wel nog steeds super om te zien uiteraard. De foto's van onszelf zijn door de harde wind geen succes. Voordeel van de bewolking en het windje was wel dat het gemakkelijker was om er te komen. We hoefden niet 1,5 mile in de felle zon te lopen.

Lake Powell en de Glen Canyondam liggen ook in Page. Daar zijn we nog even langs gereden, voordat we ons hotel opzochten. We hebben kip, popcorn shrimp en fruit van de Walmart op onze kamer gegeten.

In Page is op een aantal bezienswaardigheden en het grote meer na (inclusief stoere boten en jetski's) niet zo heel veel te beleven. Daarom zijn we de volgende dag verder gereden naar Bryce Canyon. Daar waren we gisteren. De route er naar toe was prachtig! Veel groene valleien, rotsen en boerderijen. In Bryce zelf hebben we gehiked. Gelukkig niet zover als in de Grand Canyon, maar wel een hele mooie route. Eigenlijk is het lastig te omschrijven, dus we posten wel wat foto's! Bryce vonden we overigens veel mooier dan we hadden gedacht.

Na Bryce hadden we een hotel geboekt in Cedar City, tussen Bryce en Zion in. Zo hoefden we de volgende dag niet zo ver te rijden. Deze route was eigenlijk nog mooier dan de reis van Page naar Bryce. Het leek alsof er ooit lavastromen door dit bos hadden gestroomd. Dikke zwarte stenen en rotsen, meters hoog, gewoon tussen de bomen in. Best apart. We zagen op deze weg heel veel mensen met hun buggy's in de bossen rijden of met de buggy's achter de auto. Het leek wel alsof dit de favoriete vrijetijdsbesteding is van de locals. Supercool!

In Cedar City aangekomen bleek dit geen goede keus. Een vreselijk motel en een afschuwelijke stad. Veel junks. Terwijl het op veel sites wordt aangeschreven als een ideale tussenstop voor Bryce en Zion. Jeroen las op internet dat het ook bekend staat als een stad met een hoog aantal moorden. Dusss... We hebben gegeten bij Denny's (een hele bekende Amerikaanse restaurantketen). Het eten was redelijk, maar ook daar was het een raar sfeertje vonden we. We besloten toch maar een nachtje te overleven. Letterlijk zelfs ;)

Best vroeg kwamen we de volgende ochtend aan in Zion. Dit was immers nog maar een uurtje rijden. Ondanks dat we zo vroeg waren, duurde het een tijdje voordat we een parkeerplaats vonden. Dat bleek achteraf ver van de shuttlebussen en we zagen dat ook de shuttlebussen in de file stonden. Daar sta je dan als sardientjes in een blik, drie kwartier in de bus om het park in te komen. We vonden Zion de vorige keer niet de moeite waard om op deze manier nu het park te verkennen. Jammer dan. Doorrijden maar. Dichtbij Zion stond een grappig kraampje. Dit echtpaar verkocht Buffalo Jerky (gedroogd vlees), sokken en hoedjes. Jaja mooie combi. Wat een leuke mensen! Het kostte een vermogen, maar Jeroen als Beef Jerky liefhebber moest hier natuurlijk wel iets kopen. Je hebt de gunfactor of niet.

Las Vegas was onze volgende bestemming. Omdat het nog vroeg in de middag was zijn we eerst naar de Hooverdam gereden. Net als in Zion was het ook hier superdruk. Het viel ons op dat dit alleen in Zion en hier het geval was. Verder vonden we het deze reis overal opvallend rustig (op LA na). We hebben de dam vanuit de auto bekeken en zijn doorgereden naar Lake Mead. We wilden zwemmen! Helaas geen strand te bekennen, maar wel een leuke haven met heeeeel veel koikarpers. We hebben er even gekeken en een ijsje gegeten. Het is hier weer veel warmer dan de afgelopen dagen. Rond de 40 graden. Aan het einde van de middag hebben we ingecheckt in dit mooie hotel in Noord Las Vegas. We gaan straks een hotel zoeken in de buurt van of op de Strip voor de komende nachten. Vannacht was dit niet te betalen, omdat het zaterdag is. Dan zijn de hotels minstens dubbel zo duur (denk minimaal € 200,- per nacht). Dit hotel is echter geen straf. We hebben een enorme kamer, inclusief 'woon-/werkkamer' en alles is schoon en modern.

Nu zit de helft van de vakantie er alweer op. Gaat snel! We hebben het gelukkig erg naar ons zin. Waarschijnlijk gaan we morgen (eindelijk) shoppen! Whoehoe!

We houden jullie op de hoogte!

1. Leonie:
    4 september 2016
    Ehhh... Beetje lang geworden. Volgende keer een kortere update!
  2. Rudy en marzena:
    4 september 2016
    We zijn straks wel strak wel benieuwd naar de foto's
    Groetjes uit het regen achTiger musselkanaal
    Rudy marzena
  3. Pia Wedda: