Voorpret

6 augustus 2016

Nog ruim 2,5 week tot we weer voet zetten op Amerikaans grondgebied. Na onze vorige meer dan geslaagde camperreis in Zuidwest-Amerika, gaan we nu Florida verkennen. Dit doen we in ongeveer 2,5 week. We hebben vliegtickets geboekt en een auto gehuurd. De reis doen we op de bonnefooi. Alleen de eerste vier nachten hebben we geboekt. Uiteraard heb ik wel de route uitgestippeld, zodat we niets missen en onderweg makkelijker keuzes kunnen maken. Zo ziet onze route er ongeveer uit:

• Miami
    We komen 's avonds laat aan. De volgende dag gaan we flaneren op Southbeach (Ocean Drive, Art Deco District en shoppen op Lincoln Road)
  • Florida Keys
    Na één dag Miami rijden we direct door naar de Florida Keys. Ons verblijf in The Keys staat vooral in het teken van water. Op, in en eronder. De Florida Keys zijn namelijk een archipel van ongeveer 1700 kleine eilandjes. Bewoond en onbewoond. Ook zijn hier mooie koraalriffen en mangrovebossen. Het laatste eiland (ruim vier uur rijden vanaf Miami), Key West, is het meest zuidelijkste punt van Amerika. We hebben hier een fantastisch oud, maar sfeervol hotelletje geboekt.
  • Everglades
    In dit nationale park willen we alligators spotten.
  • Naples
    Paradijselijke stranden, waanzinnige mangrovebossen en leuke winkels.
  • Fort Myers Beach en Sanibel Island
    Dit gebied staat bekend om de stranden met enorme hoeveelheden schelpen.
  • Saint Petersburg en Clearwater
    Een gezellige stad met meer dan 50 kilometer aan witte stranden.
  • Orlando
    In Orlando gaan we voor één dagje kind zijn. We willen Typhoon Lagoon of Blizzard Beach bezoeken. Dit zijn allebei waterparken van Disney, vol spectaculaire glijbanen. Met de hoge temperaturen lijkt ons dit een betere invulling dan onze dag te besteden in één van de 'normale' attractieparken, waar we vast uren in de rij moeten staan.
  • Saint Augustine
    Dit is het oudste stadje van de VS.
  • Cape Canaveral
    Het Kennedy Space Shuttle Center schijnt fantastisch te zijn.
  • Fort Lauderdale
    Het Venetië van Florida door de vele kanalen, maar hier is ook Sawgrass Mills, de grootste shoppingmall ter wereld
  • Miami
    De laatste dagen vertoeven we in Miami, nog even chillen.

Nu hoeven we alleen nog maar te wachten, te wachten en te wachten totdat we vertrekken. En waag het niet om de komende weken te zeggen dat het voorbij is voor we het weten ;)

1. Rudy en marzena:
    6 augustus 2016
    Alvast een fijne vakantie
  2. Inge:
    7 augustus 2016
    Jaloeeerrrssssss
    Oke komtie: voor dat je het weet zijn de komende 2,5 week voor bij... maar dan? die 2,5 week die jullie daar zijn duren een eeuwigheid :P (want ik zie je pas eind september beging oktober weer. Zo te lezen wordt dat weer een vakantie om niet te vergeten! Hoop vele verhalen (inclusief foto's) te lezen!

Goede reis en vooral heeeel veel plezier!l
    Liefs Steffan Inge en Koen xxx
  3. Linda:
    7 augustus 2016
    Wat leuk om te lezen Leo!
    De voorpret alleen is al leuk..
    En nee.. Die weken in Amerika duren een eeuwigheid hoor, no worries!
    Xxxx
  4. Leonie:
    10 augustus 2016
    Dank jullie wel! Dat stelt me gerust ;)
  5. Kim:
    11 augustus 2016