Dag 5 en 6: van El Centro naar Grand Canyon

31 augustus 2016 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Helemaal kapot, maar voldaan, liggen we op dit moment op onze hotelkamer van Holiday Inn in Tusayan. Op 1 mile van de Grand Canyon.

Gisterochtend werden we wakker in het bloedhete El Centro. Bij het ontbijt ontdekten we weer iets nieuws: een pannenkoekenmachine. Je drukt op 'ok' en een halve minuut later rollen er twee pancakes uit. Hoe geweldig is dat?!

De route van El Centro naar Williams (aan Route 66) was erg mooi en afwisselend. Veel landbouw en bouwvallige ranches, maar ook geweldige zandduinen, veel soorten stenen, rotsen, bergen, heuvels etc. Onderweg stopten we in Prescott, een gezellig western stadje wat bekend staat om 'Whiskey Row'. Het is nu een soort straatje met wat kroegjes en souvenirwinkeltjes.

Begin van de avond kwamen we aan in Williams, met ook een gezellig sfeertje. De wereldberoemde Route 66 wordt hier flink uitgebuit.

Vanochtend hoefden we nog maar een uurtje te rijden naar de Grand Canyon. We wilden hoe dan ook de Canyon in, want de vorige keer hebben we alleen de uitzichtpunten aan de Rim verkend. De Bright Angel Trail is volgens de boekjes maar 1,5 mile. Dat moet lukken dachten we. De looppaden liepen best steil naar beneden, maar we moesten en zouden de eerste stop halen. En dat is gelukt! Maar toen... Toen moesten we weer omhoog. Dat viel vies tegen! Iedere 100 meter stopten we, want anders was het niet te doen. Omlaag hebben we er ongeveer een uurtje over gedaan en omhoog minstens twee uur. Wat een klim!

We aten een ijsje en zochten ons hotel op. Het is ongeveer 17 uur 's middags nu. Straks nog even ergens iets eten en dan verzetten we vandaag geen stap meer. Ben benieuwd of we morgen nog kunnen lopen.

1. Heini en jantje:
    1 september 2016
    Wat zullen jullie na de vakantie moe zijn, ik zou alvast vrij vragen om bij te tanken.
  2. Linda:
    1 september 2016
    Neem even zo'n machine mee! Ideaal!
    Denk dat jullie heel wat spieren voelen vandaag..
    Lekker relaxen! X ons
  3. Kim:
    1 september 2016
    Klinkt super vet! Ben benieuwd naar de foto's!
  4. Marion:
    1 september 2016
    foto op instagram zag er ook gaaf uit! :) enjoy!
    Hoop niet al teveel spierpijn.. ;)
    En die pannenkoeken machine lijkt mij ook wel wat ;)
  5. Manon:
    1 september 2016
    Goeie training gehad dus! Hihi.

Die pannenkoekenmachine is typisch Holiday Inn geloof ik, wij hadden ook zo'n apparaat in Canada in het hotel.

Geniet van de komende dagen.

Xxx Peter, Manon en Lisa.
  6. Leonie:
    Goed idee Heini en Jantje! Marijke, lees je dit? Ik begin 1 oktober weer :p

Manon, we hadden net inderdaad ook weer een pannenkoekenmachine. Die van gisteren was bij een hotel van Comfort Inn.

Bedankt allemaal voor het meelezen en reageren op onze verhalen en foto's. Vinden we erg leuk!
  7. Pia Wedda:
    2 september 2016
    Leuk om jullie vakantiebelevenissen te lezen.( nou ja vakantie????)
  8. Marijke:
    3 september 2016
    Ja, ik lees mee! Iets rustiger aan aub, 19 september gewoon weer beginnen! :p ;-) Xx.
  9. Annemiek:
    8 september 2016
    Wow de foto's zijn super! Zo te lezen hebben jullie het super. Jaloers...