De laatste drie dagen in San Francisco

12 september 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Morgenmiddag (Amerikaanse tijd) vliegen we terug na een geweldige onvergetelijke reis. Jammer dat we moeten gaan, maar ook wel lekker dat we straks weer in ons eigen bedje slapen.

De afgelopen dagen in San Francisco hebben we ons nog goed vermaakt. De eerste dag zijn we naar downtown gegaan. We hebben gewinkeld in het centrum en zijn naar Fishermans Wharf geweest. Zoals het hoort hebben we daar Clam Chowder gegeten (vissoep) en fish&chips. Bizar genoeg waren zo goed als alle eettentjes overgenomen door Chinezen (behalve waar wij hebben gegeten :p). Als je door Chinatown wandelt, vraag je je af of dit wel zo positief is, want dit is niet het schoonste volkje op onze aardbol.

In San Francisco heb je veel steile straten. We waren na het bereiken van Fishermans Wharf zat van het lopen en zijn met de toeristische Cable Car teruggegaan naar het centrum en later naar onze auto.

Gisteren zijn we naar de Golden Gate Bridge gereden. In 2012 zijn we in het begin van de vakantie erover heengereden met de camper en we dachten aan het einde van onze reis nog een foto te maken. Verkeerd gedacht, want de brug was nauwelijks zichtbaar door de mist. Gisteren hadden we meer geluk. We hadden weinig zon, maar ook geen mist! Er ligt een mooie looproute bij de brug, tegen onze verwachting in zijn we hier dus wel even zoet geweest. Later op de dag reden we langs een mall en omdat we geen zin hadden om het centrum weer in te gaan (lees: drukte en file), hebben we ons maar weer ondergedompeld in winkels en eettentjes. Het was een hele leuke en levendige mall! We hebben er zelfs nog sushi gegeten. Langs de kust reden we terug naar ons hotel. Bij een leuk strandje zijn we er nog even uitgegaan voor een korte wandeling. 's Avonds hebben we lekker lang op de kamer gezeten en tv gekeken.

Vanochtend vulden we onze tas met handdoeken en zwemspullen. We zouden naar het plaatsje Santa Cruz, waar we misschien nog konden genieten van het mooie weer. In deze plaats (een uur vanaf ons hotel) is het vaak een stuk warmer dan in San Francisco. Daar aangekomen was er niet het tropische weer waar we op hadden gehoopt. Dat mocht de pret niet drukken. In Santa Cruz heb je de Beach Boardwalk, het oudste pretpark van Californië. Je vindt er allerlei entertainment en achtbanen direct aan het strand. Vrij toegankelijk. Helaas was bijna alles dicht (op entertainmenthallen, wat leuke winkels en restaurantjes na), maar dat vonden we helemaal niet erg. Hoewel het stadje uitgestorven leek en ook de zon wegbleef, hebben wij erg genoten. Het strand en ook de pier zijn heerlijk! In tegenstelling tot San Francisco kun je hier op je gemak en van heel dichtbij zeeleeuwen en zeehonden bekijken. Ze liggen onder en rondom de hele pier. Bij één platform lagen ze maar twee meter van ons af. Super!

Vanmiddag zijn we voor de laatste keer bij de Walmart geweest en daarna hebben we onze koffers alvast iets ingepakt. Dat wordt nog wel even puzzelen om het gewicht mee te krijgen. Oeps!

1. Manon:
    13 september 2016
    Nou, als ik hoor hoe vaak jullie hebben gewinkeld, moet dat inderdaad een puzzel worden. Haha.
  2. Pia Wedda:
    Goede reis terug.
    Groetjes van ons.
  3. Heini en jantje:
    13 september 2016
    Goede reis terug en we zullen de mooie verhalen nog wel horen.